Na mojej konsoli właśnie wylądował najnowszy update do COD4. Jest on oznaczony jako wersja 1.09 i w przypadku PS4 trzeba pobrać ponad 15 GB (15,327 MB). Nazwano go Operation Absolute Zero.
Na pierwszy rzut oka
Dlaczego nazwałem ten update jesiennym? Ano z prostej przyczyny. W trybie blackout panuje jesień. Drzewa są kolorowe, kukurydza zwiędła, kapusta chyba została zebrana. Trzeba chwili, aby przyzwyczaić się do ferii kolorów, ale jest dobrze. Może odrobinę za kolorowo, ale taka jest jesień. W sumie na plus.
Nowości
Skoro mowa o nowościach, to nie można nie zauważyć systemu naprawy pancerza. Od teraz zbieramy Płyty Pancerza, których używamy do jego naprawy. O ile oczywiście mamy pancerz na sobie i został on uszkodzony. Dodatkowo wskaźnik pancerza widoczny na ekranie głównym został podzielony na fragmenty, podobnie jak zdrowie. To na plus. Na minus jest to, że nie można szybko go naprawić. Nie można skorzystać z przycisku, który bezpośrednio używa płyt pancerza, gdyż go nie ma. Aby ich użyć, najlepiej nacisnąć Szybkie Ekwipowanie i tam kwadratem je aktywować. Mało wygodne, ale jest. Jeden segment pancerza naprawia się przez dwie sekundy.
Jeśli chodzi o inne rzeczy dodane i zmienione w grze, to w chwili obecnej nie mogę o nich więcej napisać. Za krótko grałem ;). Zauważyłem, że pojawiła się jakaś nowa broń. Po kilku meczach będę w stanie napisać znacznie więcej. Poniżej znajdziecie zaktualizowane informacje.
Znerfiona broń
Tak jak było zapowiedziane, SDM i Spitfire zostały znerfione. I tak:
- SDM
- Zmniejszono zadawane obrażenia
- Zwiększono czas ADS
- Zwiększono odrzut
- Spitfire
- Zmniejszono zadawane obrażenia
- Zwiększono odrzut
Dźwięk podczas rozgrywki
Wprowadzono zmiany do dźwięków. Wydaje mi się, że jest lepiej, ale trzy mecze to za mało, aby dokładnie to stwierdzić. Poniżej macie skrót informacji pochodzących z oficjalnego źródła:
Zmiany mają na celu lepsze przenoszenie dźwięku. Mają być lepiej słyszane odgłosy kroków przeciwników, zwłaszcza kiedy są niewidoczni i znajdują się za np. przeszkodami. Usunięto problemy polegające na tym, że w niektórych sytuacjach przeciwnicy nie byli słyszalni. Poprawiono też odgłosy poruszania się na różnych materiałach oraz działanie dźwięku 5.1. Czyli lepiej można zorientować się z którego kierunku dochodzą np. kroki.
Zmieniono dystans, z którego słychać zbliżających się przeciwników. Ujednolicono odległości związane z konkretnymi rodzajami ruchów i powinny być słyszalne teraz bardziej naturalnie. Także perki odpowiadające za słyszenie/odgłosy zostały odpowiednio zmodyfikowane.
Obniżono głośność kroków gracza jakie on słyszy. Znaczy graczowi wydaje się, że jego kroki są znacznie cichsze niż w rzeczywistości. Podobnie rzecz ma się z odgłosami kroków drużyny. Też słyszymy je ciszej grając w drużynie.
Ciekawostki
Zabijając zombie mamy szansę zebrać z nich amunicję. Czyli nie tylko broń i perki, ale także amunicja wypada z zombie. Dobre i to 🙂